Každý desátý člověk v České republice žije se zdravotním postižením.

Fíky

3. 3. 2014

Tohle ovoce zná většina z nás pouze sušené a konzumuje je (jestli vůbec) jednou za rok, na Vánoce. Velká škoda. Ti, kdo jezdí k moři do jižních zemí, možná ochutnali i fíky čerstvé a možná jste se s nimi někdy setkali i v našich obchodech. Mají lahodnou chuť a překvapivě jsou plné vitamínů, zvláště provitamínu A, který je nepostradatelný pro náš zrak, dále pak slušné množství vitamínu C a vitamínu B2 (riboflavinu), který má antioxidační účinky a výrazně se podílí na produkci energie v buňkách. Kromě toho mají fíky i vysoký obsah vlákniny, a tak jsou důležité pro správnou činnost střev, dají se použít v boji proti zácpě, pomůžou nám při očistě střev, dají se využít při jarních očistných kůrách, ale i při snaze o zhubnutí, navzdory tomu, že jsou chuťově sladké. Váží na sebe totiž velké množství vody, podporují střevní peristaltiku a hlavně – pomáhají odstraňovat z těla odpad a staré usazeniny. A to je velmi důležité, to zvládne málokterá potravina.

 Fíky

Fíky čistí nejen střeva, dokonce rozpouštějí a uvolňují hleny v dýchacím systému a pomáhají je odstraňovat. Což je věc výborná zvláště na jaře a na podzim, při nachlazení. Měli bychom se naučit jíst fíky také proto, že čistí ledviny a močové cesty.

Konzumovat je můžeme čerstvé, sušené, vyrábí se z nich výborné džemy na koláče, kuskus, do orientálního rizota. Já doporučuji vyzkoušet francouzskou specialitu – kolečko bagety, kousek fíku, kousek kozího sýru a vše vložíme na chvíli zapéct do trouby. Anebo jen jako jednohubku, bez zapečení, je to neuvěřitelně chutné.

Věra Schmidová

Naši partneři:

HelpnetGreen Doors Fokus Praha Časopis Vozíčkář Časopis Vozka Časopis Psychologie Dnes Bayer

Spolek Dobré místo, z.s.© 2011-2018 Lidé mezi lidmiZdravotně-sociální portál |